Najbardziej awaryjne auta według raportu TUV 2019

najbardziej awaryjne auta

Jak rokrocznie, również i tym razem Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego TUV przygotowało raport zawierający najbardziej awaryjne auta. Które samochody znalazły się na cenzurowanym?

Jak powstaje ranking TUV?

TUV każdego roku przygotowuje ranking prezentujący najbardziej awaryjne auta pod kątem usterek wykrytych podczas okresowych przeglądów technicznych. Co istotne, samochody są grupowane pod kątem wieku. Następnie, z ogólnej liczby aut danego modelu i rocznika oblicza się dla nich odsetek usterkowych pojazdów. Oczywiście im jest on niższy, tym przynajmniej teoretycznie mniejsza usterkowość danego modelu. Warto natomiast podkreślić, że TUV pod uwagę bierze jedynie najpoważniejsze usterki, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach.

Trudno powiedzieć, czy to raport w pełni wiarygodny. Są kierowcy, którzy mają co do niego spore zastrzeżenia. Niemniej jednak należy pamiętać, że w 2018 roku TUV przebadało blisko 9 mln samochodów. Jest więc to dość duża baza statystyczna, jeżeli określać sprawność i awaryjność kolejnych podzespołów w danym modelu.

Zastrzeżenia wynikają także z tego, że eksperci TUV w rankingu umieszczają tylko te modele, które na badaniach technicznych stawiały się w liczbie co najmniej 10 000 egzemplarzy. Dlatego nie ma tu mniej popularnych aut na rynku niemieckim. Jednak z punktu widzenia polskiego kierowcy, który statystycznie dość często udaje się po auto do Niemiec, warto przyjrzeć się pozycjom raportu, który zawiera najbardziej awaryjne samochody za zachodnią granicą.

Najbardziej awaryjne auta wg raportu TUV 2019

Samochody 2- i 3-letnie:

  1. Dacia Logan: średni przebieg – 53 tys. km; odsetek poważnych usterek – 14,6 proc.
  2. Renault Clio: 36 tys. km; 13,0 proc.
  3. Fiat Punto: 33 tys. km; 12,1 proc.
  4. Kia Sportage: 42 tys. km; 11,7 proc.
  5. Ford Ka: 31 tys. km; 11,7 proc.
  6. Fiat 500: 26 tys. km; 11,3 proc.
  7. Dacia Sandero: 36 tys. km; 11,0 proc.
  8. Dacia Lodgy/Dokker: 41 tys. km; 10,7 proc.
  9. Volkswagen Sharan: 65 tys. km; 10,5 proc.
  10. Dacia Duster: 46 tys. km; 10,5 proc.

Auta 4- i 5-letnie:

  1. Peugeot 206: 53 tys. km; 28,0 proc.
  2. Dacia Logan: 83 tys. km; 21,8 proc.
  3. Chevrolet Spark: 48 tys. km; 21,8 proc.
  4. Volkswagen Sharan: 96 tys. km; 18,7 proc.
  5. Renault Kangoo: 71 tys. km; 17,8 proc.
  6. Renault Clio: 37 tys. km; 17,6 proc.
  7. Dacia Duster: 73 tys. km; 17,5 proc.
  8. Seat Alhambra: 90 tys. km; 17,4 proc.
  9. Fiat Punto: 54 tys. km; 17,1 proc.
  10. Dacia Lodgy/Dokker: 60 tys. km; 16,4 proc.

Auta 6- i 7-letnie:

  1. Dacia Logan: 99 tys. km; 30,9 proc.
  2. Renault Kangoo: 90 tys. km; 29,8 proc.
  3. Peugeot 206: 71 tys. km; 28,7 proc.
  4. Dacia Sandero: 75 tys. km; 27,4 proc.
  5. Renault Twingo: 66 tys. km; 27,0 proc.
  6. Fiat Panda: 68 tys. km; 26,6 proc.
  7. Chevrolet Spark: 67 tys. km; 25,0 proc.
  8. Renault Clio: 73 tys. km; 24,6 proc.
  9. Fiat Punto: 75 tys. km; 24,5 proc.
  10. Volkswagen Passat CC: 115 tys. km; 24,4 proc.

Samochody 8- i 9-letnie:

  1. Renault Kangoo: 116 tys. km; 37,1 proc.
  2. Chevrolet Matiz: 74 tys. km; 37,1 proc.
  3. Dacia Logan: 120 tys. km; 34,1 proc.
  4. Peugeot 206: 86 tys. km; 33,8 proc.
  5. Volkswagen Sharan: 153 tys. km; 32,9 proc.
  6. Citroen C4: 102 tys. km; 31,5 proc.
  7. Kia Rio: 93 tys. km; 31,3 proc.
  8. Fiat Panda: 78 tys. km; 30,4 proc.
  9. Volkswagen Fox: 87 tys. km; 9,8 proc.
  10. Renault Clio: 91 tys. km; 29,6 proc.

Samochody 10- i 11-letnie:

  1. Dacia Logan: 130 tys. km; 40,6 proc.
  2. Renault Megane: 139 tys. km; 38,3 proc.
  3. Chevrolet Matiz: 81 tys. km; 38,0 proc.
  4. Ford Ka: 89 tys. km; 37,7 proc.
  5. Volkswagen Sharan: 173 tys. km; 37,2 proc.
  6. Peugeot 206: 104 tys. km; 36,1 proc.
  7. Nissan Qashqai: 126 tys. km; 35,8 proc.
  8. Citroen C4: 122 tys. km; 35,7 proc.
  9. Renault Kangoo: 132 tys. km; 35,3 proc.
  10. Citroen Berlingo: 137 tys. km; 35,3 proc.

Jak sprawdzić samochód z Niemiec?

Warto znać najbardziej awaryjne auta w Niemczech, zwłaszcza te najstarsze. Polacy bowiem bardzo często sprowadzają z Niemiec samochody blisko 10-letnie lub nawet i starsze. Zdarza się, że kupują je w naprawdę okazyjnych cenach lub w takich nabywa je tylko handlarz, sprzedając je później z zyskiem. Sęk w tym, że wiele takich samochodów ma mniejsze lub większe mankamenty. Często to pojazdy po kolizjach, które nie zawsze zmuszają do rezygnacji z zakupu, ale są dobrym powodem do negocjacji ceny za auto. Poza tym samochody z Niemiec mają notorycznie przekręcane liczniki. Dlatego niezależnie, czy kierowca ściąga samochód, czy już w kraju kupuje auto z Niemiec od handlarza, wcześniej musi mu się dobrze przyjrzeć.

Jeszcze przed oględzinami przez mechanika, przeglądem technicznym i w końcu jazdą próbną wiele o aucie powie Historia Pojazdu z Niemiec. To kluczowe informacje o samochodzie, a w tym:

  • dane techniczne
  • fabryczne wyposażenie
  • informacje o szkodach i kolizjach
  • chronologiczna historia pojazdu
  • sprawdzenie baz kradzionych pojazdów i wiele więcej

W ten sposób auta z Niemiec można zweryfikować już na etapie przeglądania ogłoszenia. Z kolei tym kierowcom, którzy osobiście importują samochody zza zachodniej granicy, polecamy artykuł pt. Samochody z Niemiec – gdzie szukać, jak sprowadzić i zarejestrować?, gdzie na czynniki pierwsze rozłożono zakup samochodu z Niemiec.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Sprawdź auto, które Cię interesuje. Nasza wyszukiwarka VIN da Ci pewność legalnego zakupu!
Sprawdź auto

Odpowiedz