Luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych

luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych

Kilkadziesiąt tysięcy złotych na samochód używany to całkiem sporo. Mając taki budżet na auto z rynku wtórnego, wybór jest naprawdę duży. Również pośród popularnych dziś SUV-ów. Który luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych będzie więc najlepszy?

Komfort i prestiż vs. wysokie koszty eksploatacji

SUV za kilkadziesiąt tysięcy złotych powinien być w dobrym stanie technicznym. Jednak zakup luksusowego SUV-a to dopiero początek wydatków. Liczyć się wówczas trzeba z większymi kosztami eksploatacji i wysokimi cenami części zamiennych, przy jednoczesnym sporym ich zużyciu mechanicznym. Sięgać one mogą wielu tysięcy złotych. Wydaje się jednak, że każdy, kto jest w stanie wydać 50 000 zł na auto, jest też przygotowany na takie wydatki. Który więc luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych będzie dobrym wyborem? Propozycji jest kilka, a wśród nich:

  • Audi Q7 I
  • BMW X5 I
  • Jeep Grand Cherokee WK
  • Mercedes ML II
  • Porsche Cayenne I
  • Range Rover L322
  • Volkswagen Touareg I
  • Volvo XC90 I

Luksusowy SUV: Audi Q7 I

Audi Q7 pierwszej generacji to model, który produkowany był w latach 2005-2015. Jako jeden z nielicznych występował też w wersji siedmioosobowej, a dwa dodatkowe siedziska umieszczono tu pod podłogą bagażnika.

Jak przystało na Audi i niemiecką jakość, wielu zastrzeżeń nie można mieć do wykończenia kabiny. Dzięki temu dobrze zachowane są tu nawet auta z początku produkcji. Mimo iż każdy taki luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych jest pokaźnych gabarytów, to gwarantuje on tylko wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów. Audi Q7 I jest też modelem dobrze wyposażonym. Wybrane egzemplarze mają m.in. pneumatyczne zawieszenie, które gwarantuje większy komfort jazdy niezależnie od warunków.

Szeroka jest również oferta jednostek napędowych. Pośród silników benzynowych wszystkie mają wtrysk bezpośredni, co między innymi podnosi koszty montażu instalacji LPG. Jednocześnie motory 3.6 V6 (280 KM) i 4.2 V8 FSI (350 KM) zużywają ogromne ilości paliwa, a więc nie są tanie w normalnej eksploatacji. Dobrym wyborem są diesle – 3.0 V6 TDI i 4.2 V8 TDI o mocy odpowiednio 240 i 340 KM.

Luksusowy SUV: BMW X5 I

BMW X5 I generacji to kolejny luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych. Większego problemu ze znalezieniem odpowiedniego egzemplarza tego modelu, który był produkowany w latach 1999-2006, być nie powinno ze względu na jego dużą popularność.

Dużą zaletą tego SUV-a jest jego zabezpieczenie antykorozyjne. Trwałe jest również wykończenie wnętrza. Sama kabina jest natomiast dość obszerna i z powodzeniem pomieści czterech dorosłych pasażerów. O ile nie jest to egzemplarz wypadkowy, co sprawdzić pomaga m.in. raport VIN, niemal wszystkie elementy wyposażenia działają tu bez problemów. Wypalać się mogą, choć na szczęście dość rzadko, ciekłokrystaliczne wyświetlacze. Drobną, ale kosztowną usterką mogą być też awarie modułów elektronicznych.

Wśród jednostek napędowych mechanicy polecają benzynowy silnik 3.0 o mocy 231 KM lub motor 4.4 V8 (286 KM). Wśród diesli wybierać trzeba pośród egzemplarzy z silnikami 3.0 D o mocy 184-218 KM. Wszystkie z jednostek napędowych łączone są tu z automatyczną skrzynią biegów i faworyzującym tylną oś napędem na cztery koła.

Luksusowy SUV: Jeep Grand Cherokee WK

Budżet w granicach 50 000 złotych wystarczy, aby w garażu znalazł się Jeep Grand Cherokee WK. Ten SUV poradzi sobie nawet w bardzo trudnych warunkach terenowych. Jest również dobrze zabezpieczony przed korozją, choć ma dość ciasne wnętrze. Zastrzeżenia można mieć za to do słabej jakości plastików w kabinie oraz skórzanej tapicerki. Na szczęście solidne wykonanie sprawia, że elektroniczne dodatki nie sprawiają wielu problemów nawet po latach użytkowania.

Pośród silników, najmniej problematyczne są benzyniaki 3.7 V6 (210 KM) i 5.7 V8 (300-357 KM). Połączono je z automatyczną przekładnią oraz stałym napędem na cztery koła. W razie potrzeb skorzystać można ze skrzyni redukcyjnej.

Luksusowy SUV: Mercedes ML II

Druga generacja Mercedesa ML z taśm produkcyjnych zjeżdżała w latach 2005-2011. Jedno jest pewne, taki luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych na pewno będzie lepszy niż poprzednik. Mercedes wyzbył się tutaj wielu problemów jakościowych, m.in. zrezygnował z ramowej konstrukcji, stawiając na nadwozie samonośne. Niemcy poprawili także zabezpieczenie antykorozyjne. Jak przystało na Mercedesa, dobrze prezentuje się jego wnętrze. Jakość wykonania jest wysoka, a kolejne elementy solidnie ze sobą spasowane.

Mercedes w modelu ML II odstąpił od czterocylindrowych silników i manualnych skrzyń biegów. Wśród jednostek napędowych znaleźć można tu pod maską jedynie widlaste sześcio– i ośmiocylindrowe benzynowe motory 3.5 (272 KM), 5.0 V8 (306 KM) czy diesle 3.0 (190-235 KM). Najbezpieczniej postawić na benzyniaki, które dobrze współpracują z instalacją LPG.

Luksusowy SUV: Porsche Cayenne I

Produkowane przez koncern VAG w latach 2002-2010 Porsche Cayenne I to kolejny interesujący SUV, który wpisuje się w zakładany budżet. Auto cieszyło się dużą popularnością, a więc rynek jest stosunkowo bogaty w takie egzemplarze.

Model zachwyca dużą ilością miejsca w kabinie oraz wzorowym wykonaniem nadwozia. Nieźle jest też na płaszczyźnie wyposażenia dodatkowego: kolorowa nawigacja, tempomat, systemy wsparcia kierowcy, panoramiczne okno dachowe czy rozbudowane nagłośnienie.

Dobrze dopracowano tu również napęd 4 × 4, który z powodzeniem sprawdzi się na trudnym terenie, bez obaw o uszkodzenie podwozia. Wśród silników są m.in. benzynowe 3.2 VR6 (250 KM) i 3.6 V6 (290 KM) czy diesel 3.0 TDI (240 KM). Wszystkie te silniki pochodzą od VW. Konstrukcje od Porsche to 4.5 V8 (340-521) i 4.8 V8 Turbo (385-550 KM).

Luksusowy SUV: Range Rover L322

Range Rover L322 to następny luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych. Model produkowany w latach 2001-2012 to imponujące nadwozie, a tym samym dużo miejsca wewnątrz kabiny, co przekłada się na komfort podróży dla kompletu pasażerów wraz z bagażem. Uwagę zwracają też najwyższej jakości materiały, które znalazły się wewnątrz: skóra naturalna, alcantara, drewno czy aluminium.

Atrakcyjnie wygląda również wyposażenie tego modelu. Znaleźć można tu automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, nawigację, rozbudowane nagłośnienie, panoramiczne okno dachowe, pneumatyczne zawieszenie, jak i systemy pomagające kierowcę.

Niestety, z uwagi na trwałość, ale i wysokie koszty napraw mechanicy polecają tylko niektóre silniki. Jednym z nich jest motor 4.4 V8 od BMW, który generuje moc 286 KM. Benzyniaki 4.2 i 5.0 V8 wspomagane są kompresorem i zapewniają odpowiednio aż 400 i 510 KM. Od BMW pochodzi także podstawowy diesel 3.0 D (177 KM). Mocy w tym przypadku jest nieco za mało, ale to najbezpieczniejszy wybór pod kątem awaryjności. Zupełnie inaczej jest w przypadku silników wysokoprężnych V8 3.6 (271 KM) i 4.4 (339 KM), które są drogie w serwisowaniu.

Luksusowy SUV: Volkswagen Touareg I

W latach 2002-2010 produkowany był Volkswagen Touareg pierwszej generacji. Model ten stworzono z myślą o najbardziej wymagających klientach, którzy oczekują najwyższego komfortu podczas jazdy. Dlatego postawiono tu na znakomite materiały, choć w oczy rzucają się niektóre przyciski zupełnie niepasujące do tego luksusowego SUV-a. Dobrze przed korozją zabezpieczono też nadwozie, a przyczepić się również nie można do ilości miejsca wewnątrz kabiny, jak i wyposażenia. Dokładniej zweryfikować trzeba natomiast egzemplarze z pneumatycznym zawieszeniem. Jego remont pochłonąć może nawet 10 000 zł.

Paleta jednostek napędowych jest tu szeroka, ale nie wszystkie silniki zasługują na uznanie. Dobre są benzyniaki – 3.2 VR6 i 4.2 V8 (odpowiednio 241 i 309 KM), które mają wielopunktowy wtrysk paliwa i pozwalają na montaż instalacji gazowej. Najlepsze diesle to natomiast motory 2.5 R5 TDI (174 KM) i 3.0 V6 TDI (225 KM).

Luksusowy SUV: Volvo XC90 I

Ostatni prezentowany tutaj luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych to model od Volvo – XC90 pierwszej generacji. SUV produkowany w latach 2002-2014 niemal przez cały okres produkcji występował w niezmienionej formie, wyłączając z tego jedynie drobne zmiany estetyczne.

Linia nadwozia może nie zachwyca, ale XC90 I jest znakomicie zabezpieczony przed korozją. O ile dany egzemplarz nie ma w swojej historii kolizji, rdza nie powinna go zaatakować. Wnętrze jest proste, ale postawiono w nim na materiały najwyższej jakości, choć nawet tu plastiki po latach mogą skrzypieć i piszczeć. Dobrze jest też pod kątem wyposażenia, również pośród egzemplarzy importowanych zza Oceanu. Przy bezpośrednim imporcie takie auta trzeba jednak dostosować do europejskich standardów, o czym więcej w artykule Cechy charakterystyczne samochodów z USA“. Największym mankamentem tego modelu są jednak automatyczne skrzynie biegów, które posłużą przez 200-250 tysięcy kilometrów. Później czeka je remont, który pochłonie około 5 tysięcy złotych.

Napęd Volvo XC90 I stanowi między innymi pięciocylindrowy diesel 2.4 D o mocy 163-200 KM. Ciekawe są też trwałe, choć paliwożerne motory benzynowe, a wśród nich 2.5 Turbo (210 KM), 2.9 Turbo (272 KM), 3.2 (238 KM) i 4.4 V8 (315 KM).

Jak sprawdzić używanego SUV-a?

Luksusowy SUV za 50 tysięcy złotych powinien posłużyć kierowcy co najmniej kilka lat. Oczywiście, o ile jest on sprawny i nie ma żadnych ukrytych usterek. Przed zakupem warto go więc sprawdzić w niezależnym warsztacie lub nawet w Autoryzowanej Stacji Obsługi. Mankamenty auta zawsze ukazać pomaga także jazda próbna. Jeszcze na etapie wyboru interesujących egzemplarzy pomóc może Historia Pojazdu. Nie tylko pozwala ona zajrzeć w przeszłość auta, ale również sprawdzić samochód w bazach kradzieżowych. Taki raport to m.in.:

  • Dane techniczne pojazdu
  • Rejestr znanych odczytów przebiegu auta
  • Rejestr uszkodzeń pojazdu
  • Historia sprawdzeń samochodu w serwisie Autobaza.pl
  • Sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych
  • Usterki fabryczne auta
  • Fabryczne wyposażenie samochodu zakodowane w numerze VIN
  • Galeria zdjęć pojazdu z poprzednich aukcji sprzedażowych
  • Dane z portali i aukcji internetowych, gdzie prezentowano auto
  • Adres miejsca montażu samochodu

To wszystko zwiększa szanse na to, aby znaleźć samochód bezwypadkowy, bez przekręconego licznika, legalny i w dobrym stanie technicznym. Naturalnie raport taki warto połączyć z innymi czynnościami około zakupowymi, o których tu wspomniano: sprawdzeniem auta przez mechanika, przeglądem technicznym i jazdą próbną.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 3 Średnio: 4]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz