Ładowanie Tesli sprowadzonej z USA

ładowanie Tesli

Wśród pojazdów elektrycznych wysokie miejsce zajmują samochody Tesli. Również w Polsce cieszą się one sporą popularnością pośród aut z napędem elektrycznym. O ile z ładowaniem aut kupionych na polskim rynku nie będzie problemu, o tyle ładowanie Tesli z USA nie zawsze jest takie proste. Wszystko z uwagi na inne gniazda ładowania.

Jak wygląda ładowanie Tesli z rynku amerykańskiego?

Tesla to doskonały przykład samochodu, który na innych rynkach jest od siebie różny. Pod uwagę warto wziąć ładowanie Tesli kupionej w Polsce lub przynajmniej przeznaczonej na rynek europejski, porównując je z Teslą sprowadzoną do kraju z USA. Poza zmianami, które różnią od siebie pojazdy ze Stanów Zjednoczonych, a o czym więcej w artykule pt. Cechy charakterystyczne samochodów z USA, przy samochodach elektrycznych nie sposób nie zwrócić uwagi na typ złącza do ładowania.

Standardowym typem złącza w Europie jest Type 2/CCS Combo 2. Mimo wszystko punkty szybkiego ładowania, które muszą być uniwersalne, są wyposażone w różne typy złączy. Dlatego w punkcie szybkiego ładowania można skorzystać z następujących złączy do ładowania:

  • klasycznego Type 2,
  • CCS,
  • CHAdeMO.

Dzięki temu większość aut dostępnych na rynku udaje się naładować na stacjach szybkiego ładowania. Nie jest to takie oczywiste przy autach importowanych do kraju z USA. Tesle z rynku amerykańskiego nie mają gniazda ładowania dostosowanego do europejskich realiów. Wprawdzie amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne oferuje specjalne adaptery, ale przejściówki do publicznych stacji SAE J1772 – Type 1 są przydatne tylko za Oceanem.

Oznacza to, że Tesli importowanej z Ameryki nie da się naładować przy wykorzystaniu ultraszybkich ładowarek dostępnych w Europie, tzw. superchargerów. Przy ewentualnym imporcie samochodu elektrycznego ze Stanów Zjednoczonych trzeba więc o tym pamiętać. Oczywiście nie oznacza to, że taki samochód będzie bezużyteczny. Nic z tych rzeczy, ale importowanej Tesli nie można naładować przy wykorzystaniu niektórych ładowarek, zwłaszcza ultraszybkich stacji ładowania.

Samochód elektryczny z polskiego rynku wtórnego?

Na razie ładowanie Tesli z USA to rzadko występujący problem, gdyż do Polski importuje się niewiele takich aut. Nic w tym dziwnego, ponieważ same samochody elektryczne są w Polsce mało popularne. Nic też nie wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości diametralnie się to zmieni. Na razie niemal na pewno będą dominować auta z silnikami spalinowymi – dieslami i benzyniakami.

Mimo wszystko, kierowcy szukający sobie auta elektrycznego, coś dla siebie znajdą również na polskim rynku wtórnym. Używany samochód elektryczny to koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, czego przykłady widać w artykule pt. Używany samochód elektryczny za 50 tysięcy złotych“.

Przy jego zakupie, podobnie jak przy każdym samochodzie używanym najważniejsze, aby je wcześniej dokładnie zweryfikować. Tak pod kątem technicznym, jak i legalności, w czym pomaga m.in. raport VIN. Znaleźć w nim można ważne informacje o sprawdzanym egzemplarzu, a w tym:

  • dane techniczne pojazdu,
  • rejestr przebiegu,
  • historię uszkodzeń,
  • historię sprawdzeń,
  • usterki fabryczne,
  • historię internetową,
  • opcje fabrycznego wyposażenia,
  • zdjęcia z poprzednich aukcji.

Oczywiście poza sprawdzeniem VIN, zawsze auto trzeba sprawdzić podczas przeglądu i jazdy próbnej. To szansa na dokładną weryfikację samochodu, co zwłaszcza przy wydatku rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, jest istotne. Im szczególniejsza weryfikacja, tym większe szanse, że samochód jest bezwypadkowy, nie ma przekręconego licznika, nie pochodzi z kradzieży i jest w akceptowalnym stanie technicznym. Tyczy się to wszystkich samochód używanych, również Tesli i innych aut elektrycznych.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]
Nie daj się oszukać! Sprawdź VIN samochodu, który chcesz kupić!
Sprawdź VIN

Odpowiedz