Jaka jest używana Kia Ceed II?

jaka jest używana Kia Ceed II

Kię Ceed drugiej generacji produkowano w latach 2012-2018. Samochód, który z taśm produkcyjnych zjeżdżał przez sześć lat, zdobył dużą popularność wśród Polaków, co cieszy ze względu na fakt, że wiele aut oferuje rynek wtórny. Jaka jest używana Kia Ceed II i czy warto stać się posiadaczem tego kompaktu od Koreańczyków?

Druga generacja, lepsza jakość

Bez wątpienia, w porównaniu do Kii Ceed I generacji, jej następczyni była autem oferującym zupełnie nową jakość. Koreańczycy wyeliminowali między innymi twarde i trzeszczące plastiki w kabinie. Popracowano też nad wyposażeniem, co zresztą nie dziwi, bo przez sześć lat (Kia Ceed I produkowana była w latach 2006-2012) na rynku motoryzacyjnym zmieniło się sporo. Pojawiły się też nowe silniki i rozwiązania techniczne.

Sam samochód – podobnie jak poprzednik – został stworzony w europejskim centrum rozwojowym marki w Niemczech. Jaka jest używana Kia Ceed II w kwestii nadwozia? Występuje w trzech wersjach, a mianowicie jako:

  • trzydrzwiowy hatchback (PRO Ceed)
  • pięciodrzwiowy hatchback
  • kombi

W połowie produkcji (2015 r.) Kia Ceed II przeszła facelifting. Zmiany przełożyły się na kształt zderzaków i atrapy chłodnicy. W diody LED wyposażono też tylne lampy, a w kabinie pojawiły się chromowane dodatki wykończenia. W ofercie pojawił się jednocześnie nowy silnik – benzynowy 1.0 T-GDI R3 o mocy 120 KM i średnim spalaniem na poziomie 5 l/100 km.

Wnętrze Kii Ceed II

Z punktu widzenia zmian jakościowych największe różnice dostrzec można we wnętrzu. W kabinie zastosowano o wiele lepszej jakości materiały, które zostały też solidnie spasowane. Wysokie oceny zbierają też fotele. Sprężyste siedziska nie są irytujące nawet przy dłuższych trasach i godzinach spędzonych za kierownicą. Z kolei sportowe fotele Recaro zastosowane w usportowionej odmianie GT są w sam raz dla miłośników bardziej dynamicznej jazdy.

Sama kabina jest też stosunkowo dobrze wyciszona i z powodzeniem pomieści czterech dorosłych pasażerów. Wyjątkiem jest tu trzydrzwiowy hatchback PRO Ceed, który pod tym względem nieco ustępuje wersjom pięciodrzwiowym. W zamian właściciel ma jednak jednego z najładniejszych 3-drzwiowych hatchbacków na rynku.

Źle nie jest też pod kątem przestrzeni bagażowej. Hatchback to bagażnik o pojemności 380 l, kombi z kolei oferuje aż 528 l. Co istotne, bagażnik ma regularne kształty ułatwiające wykorzystanie jego objętości.

Problem stanowią natomiast ograniczające widoczność kierowcy tylne słupki . To jednak mankament nie tylko używanej Kii Ceed, ale również wielu innych samochodów. Tę wadę traktować trzeba więc z przymrużeniem oka.

Nadwozie

Jaka jest używana Kia Ceed II na płaszczyźnie zabezpieczeń antykorozyjnych? Niestety, nie jest idealnie, choć w porównaniu z poprzednikiem model ten i tak prezentuje się o niebo lepiej. Lakier może się jednak łuszczyć, zwłaszcza w okolicy klamek. Sama powłoka lakiernicza jest też podatna na zarysowania oraz odpryski. W związku z tym każdy używany egzemplarz powinien być dokładnie obejrzany. Problemy z korozją i łuszczącym się lakierem dotyczą przede wszystkim aut powypadkowych, które wykryć pomaga raport VIN. Oczywiście, wypadkowa przeszłość auta to znacznie większe ryzyko dla nabywcy. Nie tylko w sferze wizualnej samochodu, ale również bezpieczeństwa. Chcąc na dłużej zachować świeży wygląd Kii Ceed II, unikać trzeba też myjni automatycznych.

Używana Kia Ceed II jest różnie wyposażona w zależności od wersji: S, M, L, XL, GT L, GT XL, GT Line. Większość samochodów dostępnych na rynku wtórnym to odmiany M oraz L, które są optymalnym połączeniem pod kątem komfortu, jak i bezpieczeństwa. Wyżej oznaczane odmiany wyposażania spotyka się sporadycznie.

Napęd i prowadzenie

Jaka jest używana Kia Ceed II, biorąc pod uwagę napęd? Wyłączając wspomniany już silnik 1-litrowy, który pojawił się po liftingu, najsłabszym motorem benzynowym jest 100-konny motor 1.4 DOHC ze średnim spalaniem na poziomie 6 l/100 km przejęty z modelu pierwszej generacji. Sporą korzyścią jest tu fakt, że dobrze współpracuje on z gazem. O samych instalacjach więcej przeczytać można w artykule pt. Instalacja gazowa w samochodzie“.

Lepszą dynamikę przy nieco mniejszym spalaniu (5,8 l/100 km) zapewnia 135-konna jednostka 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wybierając egzemplarz z takim silnikiem, dopilnować trzeba regularnej wymiany oleju, najlepiej co 10-12 tys. km. Znacznie dynamiczniejsza jest wersja z turbodoładowaniem. Taki motor to bowiem moc aż 204 KM.

Dobrą opinią cieszą się również diesle, które charakteryzują się dość prostą budową bez koła dwumasowego. Silniki wysokoprężne są tu stosunkowo oszczędne i bezproblemowe. Uwagę zwrócić należy tylko na regularną wymianę oleju. Wskazany przez producenta interwał sięgający 30 tys. kilometrów jest mocno wyśrubowany i przesadzony.

Problemów nie ma też z prowadzeniem Kii Ceed II generacji. W porównaniu z poprzednikiem model ten wyposażono w układ wielowahaczowy, który zastąpił belkę skrętną, co poprawia komfort jazdy i trzymanie się drogi w zakrętach. Kłopotliwe mogą być natomiast hamulce. Te oryginalne podatne są na skrzywienie, kiedy dochodzi do hamowania z dużą prędkością. Lepiej zastąpić je więc dobrym zamiennikiem.

Czy używana Kia Ceed II jest usterkowa?

Jaka jest używana Kia Ceed II na płaszczyźnie trapiących ją usterek? W ogólnej ocenie jest to samochód bardzo trwały. Poza słabym i podatnym na zarysowania lakierem kierowcy narzekają na awarie świateł do jazdy dziennej. Na szczęście wiele z nich zostało wymienionych jeszcze na gwarancji. Problemem była elektronika sterująca diodami LED.

Dodatkowo w egzemplarzach z silnikami wysokoprężnymi zatyka się sitko w zbiorniku paliwa. Konsekwencją jest przechodzenie motoru w tryb awaryjny i brak mocy. Co istotne, Kia Ceed II to auto z aż 7-letnią gwarancją, a więc wiele usterek zostało naprawionych czy jest w dalszym ciągu usuwanych w ASO.

Czy warto kupić Kię Ceed II?

Popyt na używaną Kię Ceed drugiej generacji jest spory, na co odpowiada rynek. Znaleźć na nim można nie tylko samochody z polskiej sieci sprzedaży, ale i te do Polski importowane. Sporo egzemplarzy pochodzi również z flot, co nie oznacza, że trzeba się ich bać. Jeżeli nie mają drastycznie wysokich przebiegów, mogą być dobrym wyborem, gdyż takie auta z reguły są regularnie serwisowane. Różne są też ich ceny. Za ok. 25 000 zł nabyć można samochód z początku produkcji z przebiegiem blisko 300 tys. km. 15 tys. zł więcej pozwoli na zakup auta, który na liczniku ma poniżej 100 000 km.

Widząc, jaka jest używana Kia Ceed II, trzeba przyjąć, że to auto dość solidne, na którym można polegać. Szczególnie że model od Koreańczyków jest tańszy od niemieckich konkurentów, a w żaden sposób od nich nie odstaje. Tak pod względem funkcjonalnym, jak i technicznym, gdyż jest w zasadzie bezawaryjny. Zawsze taki samochód używany trzeba jednak zweryfikować, w czym pomaga Historia Pojazdu. To kluczowy z punktu widzenia nabywcy raport, który zawiera w sobie:

  • dane techniczne
  • fabryczne wyposażanie
  • przebieg pojazdu
  • historię uszkodzeń
  • historię sprawdzeń
  • sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych
  • usterki fabryczne
  • dane producenta
  • historię internetową
  • zdjęcia z poprzednich aukcji

Sprawdzenie VIN, wraz z innymi czynnościami (przegląd techniczny, oględziny wizualne i jazda próbna), znacznie zwiększa szanse nabywcy na znalezienie samochodu dla siebie optymalnego. Nie tylko w zakresie potrzeb, ale również sprawnego technicznie, bezwypadkowego, bez przekręconego licznika i legalnego.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 8 Średnio: 3.4]
Nie daj się oszukać! Sprawdź VIN samochodu, który chcesz kupić!
Sprawdź VIN

1 komentarz

  1. Proszę przeczytać cyt.: “Za ok. 25 000 zł nabyć można samochód z początku produkcji z przebiegiem blisko 300 tys. km. 15 tys. zł więcej pozwoli na zakup auta, który na liczniku ma poniżej 100 000 km.” No chyba raczej na odwrót:)

Odpowiedz