Ile palą hybrydy?

ile palą hybrydy

Samochody hybrydowe szybko zyskują na popularności. Do aut z klasycznym napędem jeszcze daleko, ale już teraz ich sprzedaż zbliża się do około 20 000 egzemplarzy sprzedanych rocznie. Hybrydy kupujemy również z uwagi na ich niskie spalanie. No właśnie, ile palą hybrydy?

Za co cenimy hybrydy?

Co kluczowe, hybrydy mają coraz atrakcyjniejsze ceny. Obecnie są one już porównywalne z wartością samochodów z konwencjonalnym napędem. To nie wszystko. Otóż większość hybryd nie ładuje się już z gniazdka, a wystarczy zwykłe utrzymanie paliwa. Dla wielu kierowców istotne jest, że hybrydy gwarantują również płynną i cichą jazdę, mając na wyposażeniu automatyczne skrzynie biegów. W końcu ważne jest spalanie, bo hybrydy to niższe zużycie paliwa i mniejsze koszty utrzymania. Jednak ile palą hybrydy?

Od czego zależy spalanie hybryd?

Odpowiedź na pytanie, ile palą hybrydy, nie jest prosta. Wszystko dlatego, że gama samochodów hybrydowych jest coraz szersza. W zasadzie obejmuje ona już wszystkie segmenty, od aut miejskich aż po crossovery, minivany czy SUV-y. Hybrydy to również limuzyny i samochody sportowe. Jako że różnorodność jest tak duża, również i średnie spalanie nie jest jednolite. Wiele zależy bowiem od wielkości auta i jego masy. Ważna jest też wydajność układu napędowego hybrydy i stopnień wykorzystania jednostki elektrycznej w czasie jazdy.

Ile palą hybrydy Toyoty?

Bez wątpienia najpopularniejsze hybrydy na polskim rynku to samochody z fabryk Toyoty. Japońskie hybrydy dominują na polskich drogach, biorąc pod uwagę ten rodzaj samochodów. To właśnie Toyota odpowiada za zaprezentowanego w 1997 roku Priusa, który doczekał się już czterech generacji. Od czego zależy sukces japońskich hybryd od Toyoty?

Kluczowa jest technologia i opatentowany przez Japończyków pełny napęd hybrydowy. Dzięki niemu obecnie hybrydy tylko na silniku elektrycznym są w stanie pokonywać nawet połowę całego czasu jazdy. To wszystko bez ładowania baterii z gniazda i spalania paliwa, co rzecz jasna przekłada się na duże oszczędności.

Fakt, ile palą hybrydy Toyoty dokumentują raporty spalania. Każdy samochód przed otrzymaniem homologacji i wprowadzenia na rynek, również i hybrydy, muszą spełnić obowiązujące normy spalin. Przez kilka dekad w Europie obowiązywała procedura NEDC (New European Driving Cycle). Według wielu specjalistów badanie to odbiegało jednak od rzeczywistych warunków. Dlatego od 1 września ubiegłego roku obowiązuje procedura WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Procedure), która jest dużo dokładniejsza. Badanie nie tylko odbywa się w kontrolowanych warunkach, ale również uwzględnia różnice w wyposażeniu.

Średnie spalanie wybranych modeli hybryd od Toyoty:

  • Yaris Hybrid (100 KM) – od 3,7 l/100 km
  • Auris (136 KM) – od 4 l/100 km (hatchback), – od 4,2 l/100 km (kombi)
  • C-HR (122 KM) – od 3,8 l /100 km (napęd hybrydowy czwartej generacji opracowany w technologii TNGA)
  • RAV4 Hybrid (198 KM) – od 4,5 l/100 km
  • Prius (122 KM) od 3,4 l/100 km

Jakie oszczędności dają hybrydy?

Hybrydy to samochody, które gwarantują dużą oszczędność. Już fakt ile palą hybrydy, dosadnie ukazuje, że właściciel takiego auta z tytułu spalania może sporo zaoszczędzić na jego eksploatacji. Jednak hybrydy to również auta trwałe, które mają niewielkie koszty serwisowe i coraz rozsądniejszą cenę. Prosta konstrukcja i niewysilone silniki benzynowe wspierane motorem elektrycznym to kolejne walory samochodów hybrydowych. Poruszając się tego rodzaju autem, bez awarii przejechać można nawet milion kilometrów.

Ile kosztują używane hybrydy?

Mimo spadku cen nowa hybryda to dla wielu Polaków wciąż zbyt duży wydatek. Jako że popyt na samochody hybrydowe jest coraz większy, na szczęście rośnie również podaż tych aut na rynku wtórnym. Na zakup używanej hybrydy przygotować trzeba co najmniej 20 tys. zł, choć nowsze egzemplarze będą droższe, czego przykładem są modele zawarte w artykule pt. Używana hybryda za 50000 złotych“.

Mimo swojej bezawaryjności każda hybryda przed zakupem musi być dokładnie sprawdzona. Szkodzić może jej bowiem na przykład kompletne zalanie, po którym ciężko doprowadzić taki samochód do pełnej sprawności. Wiele faktów o przeszłości samochodu, również hybrydy, ukazuje Historia Pojazdu. To raport, w którym poszczególne sekcje pozwalają na wgląd w:

  • Dane techniczne hybrydy
  • Rejestr znanych odczytów przebiegu
  • Historię odnotowanych stłuczek i kolizji
  • Ostrzeżenia producenta o wadliwych seriach
  • Dane z aukcji i portali motoryzacyjnych, na których prezentowano pojazd
  • Fabryczne wyposażenie hybrydy zakodowane w numerze VIN
  • Galerię zdjęć z poprzednich aukcji sprzedażowych

Poza tym sprawdzenie VIN to weryfikacja interesującej nabywcę hybrydy w krajowych bazach pojazdów kradzionych. Wielokrotnie dostęp do raportu VIN pozwala więc uniknąć wpadki i zakupu samochodu, który nie jest wart swojej ceny. Oczywiście jednocześnie warto dany egzemplarz sprawdzić z mechanikiem na przeglądzie oraz odbyć nim jazdę próbną.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]
Dowiedz się, czym jest numer VIN. Nie daj się oszukać przy zakupie nowego samochodu!
Numer VIN

Odpowiedz