Grupa PSA wspiera polskich właścicieli aut używanych

Grupa PSA

Kierowcy samochodów używanych mogą liczyć na wsparcie jednego z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Grupa PSA szykuje specjalną ofertę, z której właściciele aut używanych na pewno skorzystają bardzo chętnie.

Grupa PSA zaoferuje części zamienne

Tak więc Grupa PSA wyciąga pomocną dłoń do użytkowników samochodów używanych. Koncern ma w planach inwestycje, które za pośrednictwem należących do niego marek Distrigo, Eurorepar i Eurorepar Car Service, zapewnią kierowcom dostęp do części zamiennych. Co ważniejsze, tyczyć się to będzie niemal wszystkich marek aut jeżdżących po polskich drogach, a nie tylko samochodów koncernu PSA.

Średni wiek samochodów w Polsce

Oczywiście sama inwestycja to część planu biznesowego. Z analizy firmy GiPA obserwującej rynek posprzedażowy wynika, że średni wiek samochodów w Polsce w 2019 roku to 12,7 lat. Jednocześnie założono, że taki stan rzeczy raczej nie zmieni się do 2022 roku, a pewnie i o wiele dłużej. Rynek motoryzacyjny w Polsce w podziale na wiek samochodów wygląda następująco:

  • samochody od 10 do 14 lat – 28 proc.
  • auta od 15 do 19 lat – 25 proc.
  • samochody starsze niż 20 lat – 13 proc.
  • auta w przedziale od 7 do 9 lat – 12 proc.
  • auta w wieku 2 lat i młodsze – 10 proc.
  • samochody w wieku od 3 do 4 i od 5 do 6 lat – po 6 proc.

Jednocześnie raport GiPA wskazuje, że właściciele samochodów starszych niż 5-letnie najczęściej serwisują je w warsztatach niezależnych. W prywatnym serwisie stawia się 68 proc. kierowców, podczas kiedy w autoryzowanym jedynie 14 proc. Dlatego Grupa PSA postanowiła wykorzystać niszę i chce jeszcze mocniej postawić na rozwój tego segmentu rynku motoryzacyjnego.

Oferta części zamiennych od Distrigo

W ofercie Distrigo kierowcy znajdą części zamienne do aut wielu marek, nie tylko grupy PSA. Obecnie w Europie platformy dystrybucyjne tej marki działają w 10 krajach, a łącznie jest ich blisko 150. Oferta skupia w sobie oryginalne części zamienne i akcesoria, a przy tym fabrycznie regenerowane części zamienne do aut Peugeota, Citroena i DS. Wkrótce zostanie ona jeszcze wzbogacona o części do samochodów Opla.

Części do samochodów od Eurorepar

Inną marką będzie Eurorepar. W tym przypadku to części zamienne do aut wielu producentów, a w tym akcesoria, oleje i inne płyny eksploatacyjne, opony dostępne w 26 rozmiarach (z bieżnikiem symetrycznym i asymetrycznym) i wiele więcej.

W sumie w ofercie jest aż 60 grup produktów i 12 tys. części do modeli różnych producentów. Dzięki temu warsztaty znajdą niemal wszystko, co jest niezbędne do naprawy danego auta. Co istotne, części zamienne mają 2-letnią gwarancję.

W Polsce części wysyłane są z magazynu Distrigo w Natolinie, w jednym z dwóch trybów:

  • zwykłym
  • TURBO PRO (w promieniu do 90 minut jazdy)

W 2020 roku pojawić się jednak powinien jeszcze drugi magazyn. Obecnie wiadomo tyle, że najprawdopodobniej będzie on zlokalizowany na południu Polski.

Oferta warsztatów Eurorepar Car Service

Pozostaje jeszcze sieć warsztatów Eurorepar Car Service. Obecnie liczy ona sobie 50 punktów, ale do końca 2020 roku ich liczba może się nawet podwoić. Oczywiście są to warsztaty wielomarkowe, gdzie można naprawiać i serwisować auta od różnych producentów.

Jak kupić samochód używany?

Fakt, że Grupa PSA inwestuje w Polsce w rynek części zamiennych, a przy tym również punkty serwisowe, może tylko i wyłącznie cieszyć. Jak zwykle jednak przy samochodach używanych wiele zależy od ich stanu. Tu natomiast duże pole do popisu wciąż mają sami zainteresowani, którzy muszą dokładnie sprawdzić interesujący ich samochód. Najlepiej jeszcze na etapie weryfikacji ogłoszenia przez numer VIN, o którym więcej w artykule pt. Jakie informacje zawiera numer VIN?“. W ten sposób sprawdzona może być Historia Pojazdu, a w tym:

  • Dane techniczne
  • Przebieg pojazdu
  • Historia incydentów
  • Historia sprawdzeń w serwisie autobaza.pl
  • Sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych
  • Usterki fabryczne
  • Dane producenta
  • Historia internetowa
  • Opcje wyposażenia
  • Zdjęcia

Oczywiście już na miejscu samochód musi być obejrzany przez mechanika, a później przejść przegląd w warsztacie i odbyć jazdę próbną. Wówczas istnieje duża szansa, że zostaną wykryte usterki samochodu skłaniające do rezygnacji z zakupu lub przynajmniej pozwalające negocjować cenę auta.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz